Ziggo verhoogt de prijzen met max 2 euro per 1 juli.

VodafoneZiggo bevestigt ons, dat de prijsverhoging bij Ziggo ver onder de door CBS vastgestelde inflatiecorrectie van 3,8 procent blijft. Ziggo verhoogt de prijs van abonnementen voor bestaande klanten met gemiddeld 2,5 procent. Daarnaast stelt Ziggo een maximum van twee euro per maand aan de prijsverhoging. De prijsverhoging van Ziggo is hierdoor bescheiden vergeleken met die van onder meer KPNDelta en Online.nl, die eveneens de prijs van hun abonnementen in juli aanpassen. VodafoneZiggo zegt dat Ziggo-klanten persoonlijk worden geïnformeerd over de prijsverhoging van hun abonnement. De prijsverhoging geldt zowel voor abonnementen voor consumenten als bedrijven.

Ziggo heeft concurrentie van glasvezel.

Ziggo kampt al een paar jaar met concurrentie van providers die hun diensten via glasvezel aanbieden. Dat levert een verlies van ongeveer 20 duizend klanten per kwartaal op. Ziggo verloor de afgelopen 10 jaar ruim 900 duizend klanten. De prijsverhogingen van de afgelopen jaren hielpen daar zeker niet bij. Een omschakeling ziet er echter aan te komen, nieuwe aansluitingen worden tegenwoordig ook met glasvezel gemaakt en Ziggo begint heel voorzichtig met het ombouwen van haar netwerkdiensten, naast het vertrouwd DVB-C signaal voor TV kijken, is Ziggo ook gestart met het op glasvezel gebruikte IP-TV een techniek zoals ook door Netflix etc gebruikt wordt.

Bundelprijs

De prijsverhoging wordt op maandag 1 juli door Ziggo effectief gemaakt en geldt voor de bundelprijs van het abonnement. De prijsverhoging met een maximum van twee euro geldt afzonderlijk voor ieder afgesloten abonnement. Naast de prijscorrectie voor bundelabonnementen vindt ook een inflatiecorrectie plaats voor de dienst VoIP Bellen. Het standaard-abonnement wordt €0,55 per maand duurder. De variant VoIP Bellen Internationaal €0,50 per maand. Ziggo brengt klanten tussen 6 en 27 juni van de prijsverhoging op de hoogte via de maandelijkse factuur. Omdat nieuwe prijs een maand later via de volgende factuur voor het eerst wordt geïnd, voldoet Ziggo aan de plicht om klanten minimaal 30 dagen vooraf op de hoogte brengen van de prijsaanpassing.

Opzeggen

Omdat VodafoneZiggo de prijsaanpassing onder de vastgestelde inflatiecorrectie houdt, is er voor klanten geen mogelijkheid om hun abonnement binnen een contractvaste periode kosteloos op te zeggen. Abonnementen buiten de contractvaste termijn kunnen altijd opgezegd worden, met inachtneming van de geldende opzegtermijn.